Tervetuloa taloon, Ilkka Mikkola!

Ilkka Mikkola kirjastossa

Helsingin Konservatorion kirjaston vetovastuu vaihtui kesäkuussa. Kirjastosta vastaa nyt informaatikko Ilkka Mikkola, edellisen, pitkäaikaisen kirjastonhoitajamme Jaska Järvilehdon siirryttyä toisiin tehtäviin. Helsingin Konservatorio toivottaa Ilkan tervetulleeksi taloon!

Ilkka Mikkola puolestaan toivottaa kaikki konservatoriolaiset – opettajat, opiskelijat ja oppilaat – tervetulleiksi kirjastoon, kunhan koronatilanne paranee, ja asiakaspalvelu voidaan taas avata.

Musiikkiala on tuttu Ilkalle muutenkin, kuin töiden puolesta. Hänen instrumenttejansa ovat olleet piano, trumpetti, baritonitorvi, kitara ja laulu. Ennen Helsingin Konservatoriota hän on työskennellyt kirjastojen musiikkiosastoilla kunnallisissa-, ja kaupunginkirjastoissa, sekä mm. verohallinnolla asiakasneuvojana.

Miten työ on lähtenyt käyntiin?

”Kaikki on sujunut hyvin”, kommentoi Ilkka Mikkola. ”Hallinnollisesti organisaatio on pieni, mikä helpottaa sopeutumista. Kirjaston kokoelma on hyvin hallittavissa.

Toivottavasti syksyllä päästään jo aukaisemaan asiakaspalvelu. Opettajat ja opiskelijat alkaisivat käydä pikkuhiljaa tutuiksi. Toivotan kaikki tervetulleiksi kirjastoon! Olisi hauska tutustua.

Hankintatoiveitakin kannattaa muuten esittää aktiivisesti. Kirjaston kokoelma kehittyy koko ajan, ja siihen voi vaikuttaa.”

Verkkokirjastohan on muuten hiljattain mobiilioptimoitu, eli sitä on helpompi käyttää nyt myös mobiililaitteilla.

Yhteystiedot

Helsingin Konservatorion kirjaston vastuuhenkilö, informaatikko Ilkka Mikkola, toimii myös konservatorion tietosuojavastaavana. Hänet tavoittaa sähköpostitse osoitteesta ilkka.mikkola@konservatorio.fi, puhelimitse numerosta 09 5860 5821, sekä syksyllä, koronan salliessa, kirjastosta tiskin takaa.

Takaisin edelliselle sivulle